Oversigt - ferier og ture fra og med 2014

Denne side giver en oversigt over små og store ture, som vi har været på fra 2014 og frem.

Smagsprøver

Glimt fra forskellige ture

Ponta da Sao Lourenco

Klippekysten er imponerende ved Ponta da Sao Lourenco, Madeiras østligste punkt

Foran Storkyrkan i Stockholm

Gamla Stan og kongeslottet er næsten et must, når man er i Stockholm. Her et glimt foran Storkyrkan.

Dotombori i Osaka

Dotombori-kvarteret i Osaka - stedet at gå ud i storbyen

Porto Roxa

Porto Roxa på Zakynthos - flot sted til klippebadning

Borgvandring i Sagunto

Borgvandring i højderne over Sagunto, en provinsby nord for Valencia

Restaurant på vejen til Mekong

Et af de første indtryk af Vietnam - omgivelserne på en restaurant langs landevejen mellem Saigon og Cai Be ved Mekong.

Skydiving over Moldau med slottet i baggrunden

Ditte i London

Ditte i en af de klassiske telefonbokse i London

Riddarholmen i Stockholm

Påskeferie 2014

Landskab langs floden Trent, Nottingham

Attenborough Nature Reserve

Gamle mænd på en bænk i Ronda

Vinterferie på Costa del Sol

Ferier og ture

Kort beskrivelse af turene.

Vinterferie på Madeira 30-3-2018 - Vinterferien gik i 2018 til Madeira - en flot ø, som vi gerne vender tilbage til, da vi ikke blev færdige med de gode traveture. Efterårsferie og besøg hos Ditte 9-11-2017 - Ditte har tilbragt efteråret som studerende på Stockholms Universitet, og det gjorde målet for efterårsferien klart. Vi fik en lang weekend med det flotteste efterårsvejr sammen med hende i Stockholm og omegn. IAPWS-møde og rundtur i Japan Top-90 fra Japan 9-11-2017 - For en gangs skyld drog Dorthe og jeg sammen afsted til IAPWS møde. Anledningen var, at det foregik i Japan, og at vi kunne få strikket en uges ferie sammen til en rundtur i det spændende land. Det blev en stor oplevelse, kulturelt, socialt og ikke mindst madmæssigt. Dorthe var på "spouse-program", mens IAPWS-mødet stod på. Det indebar 3-5 timers guidede ture til Kyotos mange seværdigheder i godt selskab hver dag, så hun havde det både varmt og godt. Sommerferie på Zakynthos Top-30 fra Zakynthos 30-7-2017 - Hele familien drog samlet afsted til den lille græske ø, Zakynthos, i juli 2017. Vi fik en dejlig uge i det græske med afslapning, sigthseeing og god mad. Det nederste link er til en serie med de 30 bedste fotografier fra turen. Vinterferie på Costa Blanca og i Valencia 7-3-2017 - I vinterferien i 2017 vendte vi tilbage til Costa Blanca, hvor vi også var i 2015. Denne gang var målet Valencia og omegn, men vi nåede også et par besøg i de hyggelige små kystbyer Altea og Villajoyosa. Det blev en fin uge med oplevelser på mange leder - fx tog det flere dage at varme lejligheden op, så vi kunne sidde der uden overtøj :-). Sommerferie i Vietnam 29-8-2016 - Sommerferien i 2016 gik til Vietnam, en tur der på alle måder levede op til forventningerne. Vi fik set og oplevet en masse i det spændende land, rejste med en gruppe søde mennesker og havde gode guider, både den gennemgående og de forskellige lokale. Turbinetur og musical i Aarhus 28-5-2016 - I ugen efter pinse stod der turbinekursus hos Siemens i Finspång på programmet og i den følgende weekend Shubidua musical i Musikhuset i Aarhus. For at få enderne til at nå sammen, endte jeg med at køre med en tidligere kollega fra Finspång til Aarhus, så jeg kunne "møde" til en fridag fredag morgen. Billederne dækker begge ture, især de smukke omgivelser langt ude på landet ved hotellet Idstadens Sätteri nær Linköping. Pinsetur til Prag 28-5-2016 - Pinsen og et par dage på hver side blev i 2016 brugt på en tur i bil til Prag med Bent og Dorte. Det viste sig at være en rigtig god idé, vi hyggede os sammen, der var mange spændende ting at se i den smukke by, og vejret var da nogenlunde. Søndag, som vi brugte på det gamle kongeslot var bidende kold, men ellers var det fint. Påskeferie i Sønderjylland, marts 2016 2-4-2016 - Billeder fra en aktiv påskeferie i år, flyttede først med Ditte fra Skejby til Åparken i Aarhus, hvor hun havde fået en lejlighed. Næste dag tog Sofie til Berlin med en veninde, og Dorthe og jeg tog på besøg i Sønderjylland. Vi havde nogle fine dage dernede i selskab med familie og venner, og billederne dækker mest denne del. Sidst tog vi tilbage til Aarhus, hjalp Ditte færdig med indflytning og samlede Sofie op igen.
Jeg havde glæde af den indbyggede HDR-funktion på kameraet ved interiørbillederne fra Krusmølle og Gottorp Slot - uden denne funktion, ville forskellen mellem lys og skygge være for stor til at give detaljer begge steder.
Weekendtur til London, marts 2016 15-3-2016 - Billeder fra en dejlig weekend i forårsvejr i London. Anledningen var at besøge Thea, der var på studieophold i Northampton, en times kørsel nord for London. For både Ditte og Thea var det første gang, de kiggede nærmere på byen - mon ikke denne tur gav lyst til mere? Camden Town igen 15-3-2016 - Camden Town og markedet ved Campden Lock er altid af interesse, selvom vi har været der flere gange. Det er meget hyggeligt at snuse rundt blandt de mange spøjse boder og butikker med lige så spøjse indehavere. Den etniske mad, der udbydes i rigt mål er også altid et spændende bekendtskab. Vinterferie i Algarve 6-3-2016 - Vinterferien i 2016 gik til Portugal, nærmere bestemt den lille by Alportel i Algarve, hvor vi havde lånt Aase og Jens-Peters lejlighed til en uges ophold. Det blev en dejlig ferie med godt vejr, et hyggeligt sted at være, nok at se og gøre, god mad og vin fra lokalområdet. Efterårsferie i Mosel og Köln 2-11-2015 - Efterårsferien i 2015 gik til Mosel i nogle dage og defter et par dage i Köln. Turen blev præget af efterårsvejr i området lige i den uge, men blev alligevel rig på oplevelser. IAPWS og lidt ferie i Stockholm 21-7-2015 - IAPWS årsmøde i Stockholm kunne kombineres med nogle gode feriedage med Dorthe. Vi fik set grundigt på byen og nød en sejltur i skærgården til den hyggelige ø Vaxholm. Vinterferie på Costa Blanca 13-3-2015 - Spaniens østkyst var målet for vinterferien i 2015. Vi fløj via Amsterdam til Alicante, hentede en lejet bil og kørte til Calpe på kysten nord for Alicante. Her havde vi lejet en fin lejlighed på 7. sal i et turistkompleks, men med en flot udsigt til alle sider. Dorthe, Sofie og jeg havde en fin uges tid dernede med noget skiftende vejr, men fint til at tage ud og se noget. Efterårsferie i Hamburg 18-10-2014 - En koncert i Hamburg, som Sofie meget gerne ville høre, blev anledningen til nogle dages ophold i storbyen. Vi havde booket en lejlighed i kvarteret Schantzenviertel, som vi ikke kendte på forhånd. Det var interessant at gå på opdagelse i kvarteret og prøve nogle af de mange caféer og restauranter af. Prenzlauer Berg i Berlin 3-8-2014 - En tur til Berlin med Sofie og Matilde var en fin afslutning på sommerferien. Vi nød det fine kvarter Prenzlauer Berg og fik set en del i byen. Der blev også tid til en hel del shopping, ikke mindst i de mange genbrugsbutikker. Det gav tid til at se på gadelivet for mit vedkommende. På cykeltur i Berlin 3-8-2014 - Cykeltur rundt i Berlin er en fin måde at opleve storbyen på, det fandt vi hurtigt ud af. Vi fik set en masse, ikke blot de store turistting, men også hverdagslivet i byen. Sommerferie i Provence 3-8-2014 - Den fælles sommerferie i 2014 gik til Sydfrankrig, hvor vi nød flotte landskaber og hyggelige byer og ikke mindst det gode vejr i en uges tid. Påskeferie i Sønderjylland 17-4-2014 - Vi havde lejet et af husene i Løjt Ferieby i nogle dage i påsken for at kombinere familiebesøg med oplevelsen af den smukke natur på Løjtland. Vejret artede sig storartet, så det blev nogle fine og hyggelige dage, og jeg fik set på landskabet fra den medbragte mountainbike. Attenborough Nature Reserve udenfor Nottingham 5-4-2014 - Jeg var inviteret til at holde et foredrag på årsmødet for den britisk/irske afdeling af IAPWS, og det foregik lige udenfor Nottingham. Jeg havde en eftermiddag fri inden mødet og brugte den på at vandre en tur gennem det nærliggende naturreservat. Det er opstået ved genopretning efter mange års grusgravning langs floden Trent og er nu et lille paradis for mange fugle, både trækfugle og fastboende. Vinterferie på Costa del Sol 23-2-2014 - Dorthe og jeg brugte vinterferien på et ophold på den spanske sydkyst, Costa del Sol.